"Сүхбаатар" хөлөг онгоцыг эрэгт гаргалаа
Хөвсгөл нуурынэкосистемийг хамгаалах, нуурын ёроолын аюултай хог хаягдлыг цэвэрлэх, бохирдлыг багасгах зорилгоор Хөвсгөл нуурт 1985 онд живсэн “Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргах ажиллагааг зохион байгуулж байна. Татан авах ажиллагаа сар гаруйн хугацаанд үргэлжилж байгаа бөгөөд өнөөдөр эрэгт байрлуулж бүрэн дуусна. Хөвсгөл нуурт 1985 ондживсэн “Бор-500” загварын “Сүхбаатар” хөлөг онгоц нь нуурын эргээс 110-120 метр, 12-16 метрийн гүнд живсэн байна. Хөлөг онгоцны тэнхлэгээр тооцвол хойд хэсгээрээ уснытүвшнээс9 м, урд хэсгээрээ 3,2 м гүнд зүүн хойноос баруун урд чигт байрласан, нуурын ёроолд 1,4-1,9 метр шигдсэн.Урт нь 43,3 м, өргөн нь 8,4 м, өндөр нь 5,7 м, жин нь 309тнюм.
Хөвсгөл усан замын газрын техникийн хүчин чадлыг нэмэгдүүлэх зорилгоор 1956 онд ЗХУ-тайбайгуулсан Худалдааны хэлэлцээрийн дагуу “КрасныйСормов” үйлдвэрийн зураг төслөөр хийсэн бөгөөд тухайн үеийн ЗХУ-аасшатахуун болон бусад бараа, бүтээгдэхүүнийг тээвэрлэн Хөвсгөл, Завхан, Увс, Говь-Алтай зэрэгбаруун аймгуудыг хангахад голлох үүргийг гүйцэтгэж байжээ.
“Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргах ажиллагаа нь усны гүнд зохион байгуулж байгаа анхны тохиолдол бөгөөд Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийн суурь судалгааг гаргах, татан гаргах ажиллагааны эхлэл юм байна.
“Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргах ажиллагаа нь усны гүнд зохион байгуулагдаж байгаа анхнытохиолдол бөгөөд Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийн суурь судалгааг гаргах, татан гаргах ажиллагааны эхлэл юм.Хөвсгөл нуурын усанд 1950-иадоноос хойш живсэн 40 гаруй автомашин,техникбайдаггэсэн судалгаа байдаг. Эхнийхболох “Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргасны дараацаашид бусад техникийг татан гаргах ажиллагаа үе шаттай үргэлжлэх ажээ.
Хөвсгөл усан замын газрын техникийн хүчин чадлыг нэмэгдүүлэх зорилгоор 1956 онд ЗХУ-тайбайгуулсан Худалдааны хэлэлцээрийн дагуу “КрасныйСормов” үйлдвэрийн зураг төслөөр хийсэн бөгөөд тухайн үеийн ЗХУ-аасшатахуун болон бусад бараа, бүтээгдэхүүнийг тээвэрлэн Хөвсгөл, Завхан, Увс, Говь-Алтай зэрэгбаруун аймгуудыг хангахад голлох үүргийг гүйцэтгэж байжээ.
“Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргах ажиллагаа нь усны гүнд зохион байгуулж байгаа анхны тохиолдол бөгөөд Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийн суурь судалгааг гаргах, татан гаргах ажиллагааны эхлэл юм байна.
“Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргах ажиллагаа нь усны гүнд зохион байгуулагдаж байгаа анхнытохиолдол бөгөөд Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийн суурь судалгааг гаргах, татан гаргах ажиллагааны эхлэл юм.Хөвсгөл нуурын усанд 1950-иадоноос хойш живсэн 40 гаруй автомашин,техникбайдаггэсэн судалгаа байдаг. Эхнийхболох “Сүхбаатар” хөлөг онгоцыг татан гаргасны дараацаашид бусад техникийг татан гаргах ажиллагаа үе шаттай үргэлжлэх ажээ.