Монгол Улс Дундад Азийн олон улсын агаарын тээврийн дамжин өнгөрөх зангилаа төв болох боломжтой
Монгол Улс иргэний агаарын тээвэрт 39 улс оронтой Засгийн газрын хэлэлцээртэй байна. Үүнээс 10 улстай байгуулсан хэлэлцээр нь идэвхтэй хэрэгжиж, 2019 онд Монгол Улсад агаарын 12 тээвэрлэгч 22 улсад 1.6 сая зорчигч тээвэрлэжээ.
Нөгөө талаар Монгол Улс руу 7 орны 23 агаарын тээвэрлэгч олон улсын иргэний агаарын тээврийн байгууллагаас өгсөн томилгоотой боловч нислэг үйлдээгүй иржээ. Тэгвэл манай улсын 5 авиакомпани 22 улсын 68 чиглэлд томилгоотой байна. Эндээс харахад манай улс иргэний агаарын тээвэрт 39 улс оронтой хамтран ажиллаж нислэг хийх боломж байгаа ч үүнийгээ ашиглаж чадаагүй байгаа талаар “Боомтын сэргэлт” хэлэлцүүлгийн хүрээнд болсон “Иргэний нисэхийн салбарын шинэ сэргэлтийн бодлого”-оор хөндсөн юм.
Манай улс агаарын тээврийн либералчлалын бодлогын хүрээнд энэ салбарт төр, засгийн оролцоог бууруулж, хоёрт талт хэлэлцээрээс татгалзаж, олон талт хэлэлцээр рүү шилжихийг зорьж байна. Мөн гадаад орнуудын агаарын тээвэрлэгчдийн оролцоог хязгаарласан байдлыг чөлөөлж, чөлөөтэй нэвтрэх боломжийг олгож, олон талаар хангах зарчим баримтлах хэрэгтэйг ЗТХЯ-ны төрийн бичгийн дарга С.Батболд мэдэгдэж байна. Иргэний агаарын тээвэрт нислэгийн олон төрөл ангилал байдаг. Үүнээс “Опен скай” буюу сонгодог либералчлалын чиглэлээр АНУ-тай хэлэлцээр байгуулахаар ажиллаж буйг тэрээр мэдээллээ.
Нисэх онгоцны суудал ашиглалтын үзүүлэлтийг аваад үзвэл, манай улсад иргэний агаарын тээвэр хамгийн их өндөр үзүүлэлттэй байсан 2019 онд эрэлт ихтэй байдаг БНСУ-ын чиглэлд 101.279 суудал нийлүүлэх боломжтой байснаас 84 хувийг хангаж, эрэлтийн ашиглалт 68 хувьтай байжээ. Энэ нь Монгол Улс иргэний агаарын тээврийн боломжоо тултал ашиглаж чадалгүй ирснийг харуулж буйг тэрээр тэмдэглэж байв. Аялал жуулчлалын ид оргил үе 6-8 дугаар сард ачаалал энгийн үеэс 40 хувиар нэмэгддэг байна. Энэ үеэр суудал ашиглалт 78 хувьтай байдаг аж. Иргэний агаарын тээврийн нислэгийг дотор нь:
Нөгөө талаар Монгол Улс руу 7 орны 23 агаарын тээвэрлэгч олон улсын иргэний агаарын тээврийн байгууллагаас өгсөн томилгоотой боловч нислэг үйлдээгүй иржээ. Тэгвэл манай улсын 5 авиакомпани 22 улсын 68 чиглэлд томилгоотой байна. Эндээс харахад манай улс иргэний агаарын тээвэрт 39 улс оронтой хамтран ажиллаж нислэг хийх боломж байгаа ч үүнийгээ ашиглаж чадаагүй байгаа талаар “Боомтын сэргэлт” хэлэлцүүлгийн хүрээнд болсон “Иргэний нисэхийн салбарын шинэ сэргэлтийн бодлого”-оор хөндсөн юм.
Манай улс агаарын тээврийн либералчлалын бодлогын хүрээнд энэ салбарт төр, засгийн оролцоог бууруулж, хоёрт талт хэлэлцээрээс татгалзаж, олон талт хэлэлцээр рүү шилжихийг зорьж байна. Мөн гадаад орнуудын агаарын тээвэрлэгчдийн оролцоог хязгаарласан байдлыг чөлөөлж, чөлөөтэй нэвтрэх боломжийг олгож, олон талаар хангах зарчим баримтлах хэрэгтэйг ЗТХЯ-ны төрийн бичгийн дарга С.Батболд мэдэгдэж байна. Иргэний агаарын тээвэрт нислэгийн олон төрөл ангилал байдаг. Үүнээс “Опен скай” буюу сонгодог либералчлалын чиглэлээр АНУ-тай хэлэлцээр байгуулахаар ажиллаж буйг тэрээр мэдээллээ.
Манай улсын агаарын тээврийн суудал ашиглалт 68 хувьтай явж иржээ.
Нисэх онгоцны суудал ашиглалтын үзүүлэлтийг аваад үзвэл, манай улсад иргэний агаарын тээвэр хамгийн их өндөр үзүүлэлттэй байсан 2019 онд эрэлт ихтэй байдаг БНСУ-ын чиглэлд 101.279 суудал нийлүүлэх боломжтой байснаас 84 хувийг хангаж, эрэлтийн ашиглалт 68 хувьтай байжээ. Энэ нь Монгол Улс иргэний агаарын тээврийн боломжоо тултал ашиглаж чадалгүй ирснийг харуулж буйг тэрээр тэмдэглэж байв. Аялал жуулчлалын ид оргил үе 6-8 дугаар сард ачаалал энгийн үеэс 40 хувиар нэмэгддэг байна. Энэ үеэр суудал ашиглалт 78 хувьтай байдаг аж. Иргэний агаарын тээврийн нислэгийг дотор нь:
- Хүмүүнлэгийн(үүнд тусламжийн бараа, бүтээгдэхүүн тээвэрлэх),
- Аялал жуулчлалын,
- Экспорт-импортын гэж ангилдаг байна.