Тяньжин дэх Монголын эзэмшлийн 10 га газарт Тээвэр логистикийн төв байгуулах боломжтой хэвээр байна
Нийслэлийн Засаг даргаД.Сумъяабазар БНХАУ-ын Бээжин, Тяньжин, Чунчин хотод албан томилолтоор ажиллах үеэрТяньжин хотын боомтын үйл ажиллагаатай танилцлаа.
Тус боомт хот ньХятадын Хойд бүсийн усан тээвэр, логистикийн төв болон орчин үеийн үйлдвэрлэлийн бааз статустайгаар хөгжиж байна. Дэлхийн 180 гаруй улс орон, бүс нутгийн 500 гаруй боомттой холбогддог тээврийн маршруттай Тяньжин хотын боомтнь500 сая чингэлгийг тээвэрлэх хүчин чадалтай,БНХАУ-дгуравдугаарт эрэмбэлэгддэгбайна.
Нийслэлийн Засаг дарга Д.Сумъяабазар,Улаанбаатар Тяньжинтайах дүү хотын харилцаа тогтоох тухай хэлэлцээрт 1992 онд гарын үсэг зурж, хамтын ажиллагаагаа эхлүүлж байсныг дурдаж,хоёр хот соёл, боловсрол болон эдийн засгийн салбарт хамтран ажилласаар ирсэнд талархаж буйгаа илэрхийлэв.
Монгол Улсын хувьд далайд хамгийн ойр гарц нь Тяньжин хотын боомт. Энэ боомтоор жилдээ 90 мянган чингэлгээр ачаа бараа тээвэрлэж буйн дийлэнх хэсэг нь Улаанбаатар хотод буудаг.Цаашид ачаа тээврийн эргэлтийг саадгүй болгох, нэмэгдүүлэх чиглэлд онцгой анхаарч ажилланагэв.
Боомтын үйл ажиллагааг хариуцдаг “Тяньжин порт” группийн гүйцэтгэх захирал Чү Бинь боомтынүйл ажиллагааг танилцуулав. Тус боомттехнологийн дэвшил, автомат системийг нутагшуулж байгаагааронцлогыг дурдав. Өөрөөр хэлбэл, хүний оролцоо маш бага, бүтээмж өндөр, 1200 хүний хийх ажлыг 200 ажилчин гүйцэтгэж байна. Тухайлбал, хөлөг онгоцонд чингэлэг ачсаны дараа бэхэлгээг роботоор гүйцэтгэдэг нь зөвхөн манайд ашиглаж байгаа шийдэлгэв.
Энэхүү боомтыг “Бүс ба зам” санаачилга болон Бээжин, Тяньжин, Хэбэйг уялдаатай хөгжүүлэх стратегийн хүрээнд далай болон эх газрыг холбох цэг, Хятадын умард нутгийн усан тээврийн төв болгон хөгжүүлж буйг тэрбээронцлон танилцууллаа. Тяньжин боомт нь ногоон технологид суурилсан буюу хог хаягдалгүй, байгальд ээлтэй, сэргээгдэх эрчим хүчээр үйл ажиллагааныхаа эрчим хүчийг хангадаг зэрэг орчин цагийн дэвшилтэт шийдлийг нэвтрүүлсэн жишиг болж буй талаар дурдлаа.
Нийслэлийн Засаг даргаД.Сумъяабазар, бидУлаанбаатар руу ирэх ачаа тээврийн эргэлтийг нэмэгдүүлэхталаарТяньжиний боомттой хамтран ажиллах боломжуудын талаарярилцлаа.Монгол Улсыг Ази, Европ болон бусад тивтэй холбосон тээврийн оновчтой сүлжээг бий болгож, транзит тээврийг нэмэгдүүлэх, экспорт, импортын бараа бүтээгдэхүүний тээвэр, логистикийн өртгийг бууруулж, барааны эргэлтийг хурдасгах зорилгоор хэрэгжүүлэх Тээвэр логистикийн төв төсөлтэйтанилцлаа.
Энэ төслийн хүрээнд БНХАУ-ын Тяньжин боомт дахь 10 га газрыг Монголын тал эзэмшиж, Тээвэр логистикийн төв байгуулж, үйл ажиллагаа эрхлэх боломжтой.Тиймээс энэ талын үйл ажиллагаагурагшлуулж ажил хэрэг болгох гарц байна.
Түүнээс гаднабоомтынсалбарт нэвтрүүлж буй ухаалаг, автомат, дэвшилтэт шийдлүүдтэй танилцлаа. Эдийн засаг, бизнес, нийгмийн хөгжлийг урагшлуулж буй эдгээр технологи, инновацаастуршлага солилцох, улмаар нутагшуулах талаар судалж хамтран ажилланагэв.
Тус боомт хот ньХятадын Хойд бүсийн усан тээвэр, логистикийн төв болон орчин үеийн үйлдвэрлэлийн бааз статустайгаар хөгжиж байна. Дэлхийн 180 гаруй улс орон, бүс нутгийн 500 гаруй боомттой холбогддог тээврийн маршруттай Тяньжин хотын боомтнь500 сая чингэлгийг тээвэрлэх хүчин чадалтай,БНХАУ-дгуравдугаарт эрэмбэлэгддэгбайна.
Нийслэлийн Засаг дарга Д.Сумъяабазар,Улаанбаатар Тяньжинтайах дүү хотын харилцаа тогтоох тухай хэлэлцээрт 1992 онд гарын үсэг зурж, хамтын ажиллагаагаа эхлүүлж байсныг дурдаж,хоёр хот соёл, боловсрол болон эдийн засгийн салбарт хамтран ажилласаар ирсэнд талархаж буйгаа илэрхийлэв.
Монгол Улсын хувьд далайд хамгийн ойр гарц нь Тяньжин хотын боомт. Энэ боомтоор жилдээ 90 мянган чингэлгээр ачаа бараа тээвэрлэж буйн дийлэнх хэсэг нь Улаанбаатар хотод буудаг.Цаашид ачаа тээврийн эргэлтийг саадгүй болгох, нэмэгдүүлэх чиглэлд онцгой анхаарч ажилланагэв.
Боомтын үйл ажиллагааг хариуцдаг “Тяньжин порт” группийн гүйцэтгэх захирал Чү Бинь боомтынүйл ажиллагааг танилцуулав. Тус боомттехнологийн дэвшил, автомат системийг нутагшуулж байгаагааронцлогыг дурдав. Өөрөөр хэлбэл, хүний оролцоо маш бага, бүтээмж өндөр, 1200 хүний хийх ажлыг 200 ажилчин гүйцэтгэж байна. Тухайлбал, хөлөг онгоцонд чингэлэг ачсаны дараа бэхэлгээг роботоор гүйцэтгэдэг нь зөвхөн манайд ашиглаж байгаа шийдэлгэв.
Энэхүү боомтыг “Бүс ба зам” санаачилга болон Бээжин, Тяньжин, Хэбэйг уялдаатай хөгжүүлэх стратегийн хүрээнд далай болон эх газрыг холбох цэг, Хятадын умард нутгийн усан тээврийн төв болгон хөгжүүлж буйг тэрбээронцлон танилцууллаа. Тяньжин боомт нь ногоон технологид суурилсан буюу хог хаягдалгүй, байгальд ээлтэй, сэргээгдэх эрчим хүчээр үйл ажиллагааныхаа эрчим хүчийг хангадаг зэрэг орчин цагийн дэвшилтэт шийдлийг нэвтрүүлсэн жишиг болж буй талаар дурдлаа.
Нийслэлийн Засаг даргаД.Сумъяабазар, бидУлаанбаатар руу ирэх ачаа тээврийн эргэлтийг нэмэгдүүлэхталаарТяньжиний боомттой хамтран ажиллах боломжуудын талаарярилцлаа.Монгол Улсыг Ази, Европ болон бусад тивтэй холбосон тээврийн оновчтой сүлжээг бий болгож, транзит тээврийг нэмэгдүүлэх, экспорт, импортын бараа бүтээгдэхүүний тээвэр, логистикийн өртгийг бууруулж, барааны эргэлтийг хурдасгах зорилгоор хэрэгжүүлэх Тээвэр логистикийн төв төсөлтэйтанилцлаа.
Энэ төслийн хүрээнд БНХАУ-ын Тяньжин боомт дахь 10 га газрыг Монголын тал эзэмшиж, Тээвэр логистикийн төв байгуулж, үйл ажиллагаа эрхлэх боломжтой.Тиймээс энэ талын үйл ажиллагаагурагшлуулж ажил хэрэг болгох гарц байна.
Түүнээс гаднабоомтынсалбарт нэвтрүүлж буй ухаалаг, автомат, дэвшилтэт шийдлүүдтэй танилцлаа. Эдийн засаг, бизнес, нийгмийн хөгжлийг урагшлуулж буй эдгээр технологи, инновацаастуршлага солилцох, улмаар нутагшуулах талаар судалж хамтран ажилланагэв.